Saturday 23 May 2015

SELAMAT HARI GURU

*Tabika Perpaduan Kpg Meranek (2000)
*SK Meranek (2001-2006)
*SMK Kota Samarahan (2007-2011)
*SMK Muara Tuang (pra-u 2012-2013)
* KSKB Kuching
Dengan lafaz basmalah,
selamat hari guru buat insan bergelar guru.. smile emoticon terima kasih di atas tunjuk ajar cikgu dalam mendidik saya .. terima kasih di atas kesabaran dalam membuat saya memahami sesuatu tajuk..
terima kasih di atas kesudian untuk memahami saya
tanpa didikan anda, saya takkan jadi siapa saya sekarang..
saat saya merasa dunia saya gelap,
saat saya merasa saya jatuh sampai saya yakin yang saya takkan mampu untuk bangkit semula
saat saya benar-benar kecewa terhadap diri sendiri
saat saya merasa kesedihan terus menyelubungi hati
saat saya merasa amarah berada di hujung jiwa
saya saya berasa dendam tatkala ditikam dari belakang
saat saya berasa sakit tak terhingga
saya masih punya insan yang masih percaya akan diri saya
saya masih punya insan yang tiupkan semangat dan motivasi
saya masih punya insan yang sentiasa berada di sisi
terima kasih cikgu
karna doa seorang cikgu menjadikan saya siapa saya hari ini
karna restu dan berkat cikgu ,saya masih terus berdiri
karna kata-kata motivasi cikgu, saya masih bertahan sampai sekarang
untuk mak dan bapak
cikgu pertama aku
sebelum mula zaman persekolahan
pagi2 lagi seawal umur 4 tahun aku dah di ajar ABC, 123, alif, ba, ta, mengaji 
setiap kali balik dari kerja
pasti kedatangan bapak akan di sambut untuk mengajar aku benda baru
tulis atas kertas sampai menconteng dinding sehingga dimarah
setiap pagi aku dan adik bangun awal menikmati suasana pagi
bila zaman persekolahan
mak bapak bersemangat hantar ke sekolah
bila aku dapat nombor 1 rasanya mahu satu dunia dihebohkan yang anaknya dapat nombor 1
masuk sekolah menengah 
semuanya sama
result PMR ok
tapi bila SPM aku jatuh aku menangis
merajuk, macam orang gila 
tapi bapak pujuk kata 
aku kan dah berusaha
semua orang tahu
siang malam aku buka buku
biar apa orang kataa
mak dan bapak percaya akan anak2 bapak
aku tahu mereka kecewa
kalau aku boleh merasa kecewa 
mereka juga sama
bapak kata lagi
lepas ni sambung belajar
let by gone be by gone
buka buku baru
aku cuba bangun balik
walau payah
orang tanya mana kehebatan kau dulu?
mana kebijaksanaan kau dulu?
dulu nampak hebat tapi sekarang?
aku pendam aku simpan
tak ada sesiapa tahu rasa hati 
tak ada sesiapa faham apa yang di lalui
ringan saja mulut ini hendak menjawab
tapi pesan bapak 
biar apa orang kata
orang yang bijak pandai 
orang yang kuat
bukan melawan menggunakan kekuatan anggota badan tapi akal
dan akal itu membezakan kita dari mereka
alhamdulillah, aku pegang kata2 itu sampai sekarang
hari ini dah 21 tahun aku bermukim di bumi Tuhan
jatuh bangunnya aku
masih ada insan di sekeliling aku
aku ada bapak, mak, adik2, kawan2 ,n cikgu
terima kasih banyak2
buat rakan seperjuangan
yang bakal bergelar guru dan sudah menjadi guru
semoga berjaya
buat cikgu,
sekali lagi selamat hari guru
terima kasih cikgu
saya minta maaf seandainya sepanjang menjadi anak didik ,seringkali membuat cikgu2 terasa dengan tingkah laku saya
doakan saya cikgu berjaya dunia akhirat smile emoticon
tanpa didikan cikgu saya takkan menjadi siapa saya sekarang

***Guru membina ilmu, menyempurnakan akhlak****



P/S sorry lambat wish.. :)

No comments:

Post a Comment